آرشیو

« بازگشت

خواص ميوه و سبزي

گريپ فروت همچون ساير مركبات از ويتامين  ث و پتاسيم سرشار است اما در مقايسه با ليمو ترش اسيد كمتر و در مقايسه با پرتقال قند كمتري دارد . . . آب گريپ فروت به علت كالري كم و فيبر فراوان نوشيدني بسيار خوبي براي افرادي است كه مي خواهند به وزن مناسب برسند . . . مصرف گريپ فروت به علت دارا بودن تركيبات ضد سرطان موسوم  به آنتي اكسيدان ها براي مقابله با سرطان ها و پيشگيري از بيماري هاي قلبي – عروقي سودمند است . . . گريپ فروت در خانواده بزرگ مركبات بيشترين پتاسيم را دارد از اين رو خوردن آن براي مبتلايان به پرفشاري خون سودمند است . . . بيننده گرامي ، گريپ فروت اثر درماني برخي داروها را خنثي مي كند از اين رو اگر تحت درمان دارويي هستيد در مورد استفاده از گريپ فروت با پزشك مشورت كنيد . . . خرما با كلسيم ، آهن ، پتاسيم ، فسفر ، منيزيوم ، منگنز ، فيبر و ويتامين هاي سرشار ، ميوه اي مغذي با خواص فراوان است . . . خوردن خرما براي بهبود اختلالات روده اي ، تنظيم فشار خون و تامين انرژي مورد نياز بدن سودمند است . . . خرما به علت دارا بودن تركيباتي موسوم به " آنتي اكسيدان ها " خاصيت ضد سرطاني دارد . . .  بيننده گرامي، براي بهره مندي هر چه بيشتر از خواص سودمند خرما ، آن را يك شب كامل در آب خيس و صبح روز بعد مصرف نماييد . . . قند خرما كمتر از قند ساده موجب اضافه وزن مي شود ازاينرو بهتر است هنگام نوشيدن چاي به جاي قند از خرما استفاده كنيمنارنگي حاوي مقدار فراواني ويتامين A  است و مصرف آن براي پيشگيري از ابتلا به سرطان سودمند است . . .  نارنگي همچون ساير مركبات از ويتامين ث سرشار است . . . خوردن نارنگي آرامش بخش است و مصرف آن يك تا دو ساعت قبل از خواب براي خوابي آرام و راحت توصيه مي شود . . . نارنگي به علت پتاسيم فراوان، در تنظيم  فشار خون كمك كننده است . . . انار از ويتامين ث سرشار است . . . يك  عدد انار 40 درصد نياز روزانه به ويتامين ث را تامين مي كند . . . انار حاوي مقدار فراواني ويتامين ب – 6 است و به  درمان تهوع دوران بارداري كمك مي كند . . . انار به علت داشتن تركيبات آنتي اكسيدان خاصيت ضد سرطاني دارد . . .  انار به علت داشتن رنگدانه هاي قرمز چندين برابر چاي سبز خاصيت ضد سرطاني دارد و مصرف آن به سلامت قلبي ، عروقي افراد كمك مي كند . . . انار منبع سرشاري از ويتامين ب – 9 است . . . ويتامين ب – 9 در خونسازي و سلامت دستگاه عصبي انسان نقش اساسي دارد . . .  انار اشتها آور است و در افراد كم وزن بهتر است قبل از غذا ميل شود . . . 

میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


نظرات کاربران
بدون دیدگاه اول باش.