آرشیو

« بازگشت

توصیه های نوروزی3

والدین گرامی ؛ تعطیلی مدارس در ایام نوروز به معنی تعطیلی اصول تربیتی نیست. اجازه ندهید کودکان در ایام نوروز ساعت ها به بازی های رایانه ای سرگرم شوند و شب ها تا دیر هنگام بیدار بمانند                             ***                               تغییر در برنامه ی غذایی و فعالیت های روزانه در ایام نوروز ، از علل برهم خوردن تنظیم قند خون در بیماران دیابتی است. در صورت ابتلا به دیابت در نوروز بیشتر از سلامت خود مراقبت نمایید                             ***                               اگر به علت ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت ، صرع ، پرفشاری خون و نظایر آن دارو مصرف می کنید قبل از سفر به اندازه ی کافی داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنید و در طول مسافرت همراه خود داشته باشید                             ***                               اگر به دیابت مبتلا هستید و دوست دارید شکلات مصرف کنید به یاد داشته باشید هر چه میزان تلخی شکلات بیشتر باشد برای شما بی ضررتر است                             ***                               اگر به دیابت مبتلا هستید و به شام دعوت شده اید ، به یاد داشته باشید صرف یک وعده ی شام سنگین موجب افزایش شدید قند خون می شود                             ***                               در صورت ابتلا به دیابت هنگام صرف غذا در میهمانی ها ، خوردن ماهی و مرغ را به غذاهای حاوی گوشت قرمز ترجیح دهید                             ***                               هنگام تعارف انواع شیرینی ، شیرینی های کوچک تر و کم شیرین تر را انتخاب کنید                             ***                               در معرض دید بودن تنقلات موجب می شود در مصرف آن ها زیاده روی کنید. پس از پایان میهمانی ، ظروف حاوی تنقلات را در جایی دور از چشمان خود قرار دهید                             ***                              اگر در دوران بارداری قصد دارید با اتومبیل سفر کنید ، صندلی عقب بنشینید. سرنشینان صندلی عقب در مقایسه با سرنشین جلو در حوادث احتمالی رانندگی کمتر آسیب می بینند                             ***                               اگر به علت ابتلا به دیابت ، انسولین تزریق می کنید و قصد دارید با هواپیما سفر کنید ، از سپردن انسولین به قسمت بار هواپیما خودداری کنید. یخ زدگی انسولین باعث خرابی آن می شود                             ***                               اگر به دیابت مبتلا هستید و قصد دارید خودتان رانندگی کنید به نشانه های افت قند خون مانند تپش قلب ، لرزش اندام ها ، عرق سرد حساس باشید. افت قند خون با کاهش هوشیاری ، خطر حوادث رانندگی را افزایش می دهد                             ***                               اگر به ديابت مبتلا هستيد و خودتان رانندگي مي كنيد ، همواره ماده اي شيريت مانند بيسكوييت را همراه داشته باشيد تا به محض بروز نشانه هاي احتمالي افت قند خون آن را مصرف نماييد                             ***                               هنگام سفر با خودروي شخصي براي كاهش خطر تصادف رانندگي حتماً از آب و هواي جاده اي منتهي به مقصد اطلاع يابيد تا وسيله ي نقليه ي خود را به وسايل لازم مجهز نماييد                             ***                               مصرف شام كامل در ميهماني ها از علل اضافه وزن در ايام نوروز است                             ***                               در پذيرايي هاي عصرانه مصرف شربت و شيريني را محدود و به جاي آن از ميوه استفاده نماييد                             ***                               هنگام تعارف چاي به ميهمان با قرار دادن كشمش ، خرما و يا توت خشك در كنار قند ، قدرت انتخاب او را افزايش دهيد                             ***                               در ميهماني ها ، تا حد امكان تعارف شيريني را رد كنيد يا حداقل هنگام انتخاب شيريني ، انواع خشك آن را به شيريني تر و خامه اي ترجيح دهيد                             ***                               برنج ناهار ميهماني را از يك روز قبل خيس كنيد و داخل آن چند عدد دانه هل ، برگ بو ، پونه يا نعناع تازه بريزيد. با اين كار پلوي ميهماني خوش طعم تر مي شود                             ***                               براي پختن مرغ كامل ، يك ليوان آب كافي است. با افزودن آب بيشتر طعم مرغ از بين مي رود                             ***                               گوشت قرمز را با آب سرد و مرغ را با آب گرم بپزيد تا طعم آن بهتر شود                             ***                               گوشت قرمز را سه ساعت قبل از كباب كردن در كيوي رنده شده ، فلفل قرمز و ماست قرار دهيد. طعم آن بهتر و هضم آن ساده تر مي شود                             ***                               گوشت مرغ را يك روز قبل از كبابي كردن در مخلوطي از آب ليمو ، فلفل دلمه اي ، فلفل سياده و زعفران طعم دار كنيد                             ***                               تركيبي از زعفران ، فلفل سياه و سركه ، از بهترين طعم دهنده ها به ماهي است                             ***                               مرغ را با ساقه ي كرفس و فلفل دلمه اي بپزيد خوش طعم تر مي شود                             ***                               سر سفره ي غذا ، نوشابه ي گازدار قرار ندهيد يا حداقل با قراردادن دوغ بدون گاز در كنار نوشابه ، قدرت انتخاب ميهمان را افزايش دهيد                             ***                               هويج ، گل كلم ، پياز و گوجه فرنگي را قطعه قطعه كرده  و دور تا دور ظرف غذا بچينيد. با اين كار به سادگي سهم سبزي را در وعده ي غذايي خود افزايش مي دهيد                             ***                               داخل برنج در حال جوش ، كمي زردچوبه بيفزاييد و پس از آبكش كردن به آن زعفران بزنيد با اين روش طعم زعفران حفظ و رنگ برنج زردتر مي شود                             ***                               به كودكان آموزش دهيد هرگز پوسته ي سفت فندق و پسته را با دندان خود نشكنند. اين كار به ميناي دندان آن ها آسيب مي زند                             ***                               آب ليمو و سركه را بعد از پخت سبزيجات به آن اضافه نماييد با اين روش طعم سبزيجات پخته شده تلخ مزه نمي شود                             ***                               هنگام تعارف آب نبات و شكلات ، آب نبات را انتخاب كنيد. شيريني هايي كه به دندان مي چسبند خطر پوسيدگي آن را بيشتر مي كنند                             ***                               هنگام تعارف انواع شیرینی ، کوچک ترین آن را انتخاب کنید                             ***                               اگر در حین مسافرت قصد دارید در رستوران های بین راهی غذا میل کنید.از سفارش کباب کوبیده یا خورش های پرادویه بپرهیزید. با ادویه ی زیاد و چرخ کردن گوشت فساد احتمالی غذا پنهان می شود و شما متوجه آن نخواهید شد                             ***                               حین سفر به روستاها و مناطق خوش آب و هوا برای درامان ماندن از ابتلا به بیماری تب مالت از مصرف لبنیات محلی بپرهیزید                             ***                               صبحانه مهمترین وعده ی غذایی است. اجازه ندهید شب نشینی و صرف شام سنگین شما را برای صرف صبحانه ی کامل بی اشتها کند                             ***                               استنشاق بوی ریحان له شده در حین سفر، به بهبود سردردهای ناشی از خستگی راه کمک می کند                             ***                               هنگام صرف غذا در میهمانی ها تا حد امکان خوردن ته دیگ را محدود نمایید. ته دیگ حاوی مقدار فراوانی روغن است                             ***                               هنگام تعارف شیرینی ، انواعی را که میوه دارند انتخاب نمایید                             ***                               هنگام تعارف شیرینی ، انواع خانگی آن را که با شکر کمتری تهیه شده است انتخاب نمایید                             ***                               برای میهمانی ها ، شیرینی های تیره تر را بخرید. شیرینی های تیره تر با آردهای سبوس دار تهیه شده اند                             ***                               غذای میهمانی را به جای استفاده از تکه های سیب زمینی سرخ شده با لوبیا سبز ، قارچ ، هویج ، ذرت و نخودفرنگی بخارپز تزیین کنید                             ***                              

 

میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


نظرات کاربران
بدون دیدگاه اول باش.